4 filary sukcesu SEO w przedsiębiorstwie

Łagodzenie skutków, raportowanie, zarządzanie projektami i budowanie relacji są ważne dla sukcesu SEO przedsiębiorstwa. Dlatego. Firmy korporacyjne zdają sobie sprawę, że aby odnieść sukces w SEO, nie powinny skupiać się tylko na sprawach technicznych lub na identyfikowaniu możliwości rozwoju, aby budować wokół nich treści.

Firmy wiedzą, że potrzebują ludzi, którzy potrafią skutecznie komunikować się z kadrą kierowniczą, a także z różnymi zespołami (technicznymi, kreatywnymi, niektórzy znają się na SEO, a inni nie mają pojęcia), wszyscy w tym samym pomieszczeniu w tym samym czasie. Ponadto firmy poszukują możliwości analitycznych na głębszym poziomie, oczekując zrozumienia SQL, dużych zbiorów danych i problemów wynikających z dynamicznie budowanych witryn, takich jak:

  •  Zduplikowana treść.
  •  Cienka zawartość.
  •  Produkty lub treści pojawiające się i znikające.
  •  Treści generowane przez użytkowników na masową skalę.
  •  Itp.

W ciągu moich lat pracy w organizacjach na poziomie korporacyjnym istnieją cztery kluczowe aspekty SEO, które należy zrównoważyć, aby SEO odniosło sukces. To cztery filary SEO w organizacji korporacyjnej.

filary sukcesu

1. Łagodzenie SEO: zarządzanie błędami i techniczne SEO

Używam słowa „łagodzenie”, ponieważ odkryłem, że spory procent czasu menedżera SEO w większych organizacjach jest przeznaczany na identyfikowanie problemów po uruchomieniu projektu. Na przykład konieczność powrotu do zespołów inżynierskich i poproszenia o zgłoszenie błędów w celu wprowadzenia niezbędnych poprawek.

 

Gdyby tylko problemy zostały zidentyfikowane przed uruchomieniem, firma mogłaby zaoszczędzić czas, wysiłek i pieniądze. SEO odpowiedzialny za mitygację współpracuje z zespołami inżynierskimi oraz kierownikami projektów i produktów podczas indoktrynacji projektu i pozostaje zaangażowany.

 

Edukacja jest również kluczowa, ponieważ zaangażowane osoby rozumieją niuanse SEO na tyle, aby zadawać pytania przed podjęciem decyzji lub samemu podejmować decyzje, oszczędzając firmie czasu i wysiłku na dłuższą metę.

2. Analiza/raportowanie SEO: obliczanie założeń i raportowanie sukcesów

Każda firma musi zrozumieć, jak dużą rolę w kluczowych wskaźnikach wydajności, takich jak ruch i przychody, odgrywa SEO. Jeśli chodzi o raportowanie , SEO wiąże się z zawiłościami, których nie mają inne kanały.

Google nie udostępnia słów kluczowych odsyłających do witryny z bezpłatnych wyników wyszukiwania, tak jak w przypadku wyszukiwania płatnego, co utrudnia raportowanie, ponieważ analitycy danych i eksperci ds. analityki muszą połączyć dane z Google Search Console i innych narzędzi analitycznych do raportowania, aby zakończyć historię.

Zrozumienie, że ruch organiczny z Google jest x  procent całego ruchu w wyszukiwarce oraz wyniku w $ x przychodów, wyciągając kliknięcia z Google Search Console z konkretnych słów kluczowych, a następnie obliczając procent wszystkich kliknięć, aby uzyskać szacowany przychód dla danego słowa kluczowego umożliwi firmom mieć lepszy wgląd w:

  •  Jak działa ich SEO.
  •  Jakie wysiłki działają.
  •  Gdzie mogą być możliwości.

SEO, który może dokonywać tych obliczeń i raportować wyniki kluczowym interesariuszom, jest ważną częścią większego elementu SEO.

3. Zarządzanie projektami SEO: określanie wzrostu i zarządzanie projektami dla SEO

O ile wprowadzanie poprawek i raportowanie o sukcesach prac nad SEO jest ważne, tak samo ważny jest wzrost. Identyfikacja trendów wzrostowych w wyszukiwaniu i luk, które mogą być obecne w obecnych lub przeszłych działaniach SEO, jest niezbędna do sukcesu dobrego zespołu SEO przedsiębiorstwa.

Kierownik projektu ma za zadanie realizować inicjatywy zidentyfikowane na większą skalę, które mają wpływ na dużą część serwisu, w tym:

  •  Remont projektu i zawartości zestawu stron.
  •  Prowadzenie inicjatyw dotyczących wewnętrznego planu linkowania , który wpływa na wiele aspektów witryny.

Kierownik projektu w SEO skupiłby cały swój czas i energię, aby zespoły zobowiązały się do terminów dostaw i utrzymywały wszystko w porządku w wielu zespołach.

Efektem końcowym jest wzrost przychodów z SEO.

  1. Budowanie relacji: mistrzowskie SEO dla interesariuszy i innych zespołów

Ostatnim elementem układanki SEO dla przedsiębiorstw jest umiejętność budowania i angażowania się w relacje w całej organizacji. Zazwyczaj zalecam, aby zespół SEO zaczął od pierwszych trzech wspomnianych powyżej i kontynuował współpracę z członkami zespołu budującego relacje, gdy już są na miejscu i zespół pracuje dobrze.

Podczas gdy inne aspekty są budowane przez zespół, część związana z budowaniem relacji może pochodzić od menedżera lub dyrektora zespołu SEO lub zaszczepić to każdemu członkowi zespołu podczas współpracy z innymi osobami w organizacji. W niektórych przypadkach jeden z członków zespołu SEO może być bardziej skłonny do współpracy z innymi zespołami niż inni. Jeśli tak jest, to tej osobie można powierzyć zaangażowanie i edukację, dopóki nie będzie potrzebna osoba pełnoetatowa w tej roli.

Celem jest budowanie relacji między innymi w zakresie inżynierii, kreatywności, prawa i public relations. SEO dotyka każdego aspektu organizacji i w pewnym momencie będzie wymagać wsparcia jednego lub więcej z tych zespołów. Posiadanie dobrych, solidnych relacji z członkami tych zespołów pozwoli szybciej i efektywniej uzyskać poparcie dla inicjatyw SEO, co ostatecznie doprowadzi do ogólnego wzrostu SEO i całej firmy. W 2018 roku spotkałem się z REI i zrozumiałem, jak konstruują swoje SEO. Zespół REI miał wakaty na kilka stanowisk w różnych zespołach organizacji.

Ciekawą częścią tych stanowisk jest to, że zamiast umieszczać SEO w marketingu z płatnymi wyszukiwaniami, mediami społecznościowymi i zespołami e-mailowymi, te stanowiska były jako menedżerowie programu. Role są określone przez główne mocne strony, które powinien mieć każdy SEO w przedsiębiorstwie. Obejmują one:

  •  Skuteczna komunikacja między kanałami i zespołami.
  •  Ewangelizacja SEO poprzez edukację i dokumentację.
  •  Praca z zespołami w celu nadania priorytetu inicjatywom SEO.
  •  Raportowanie dla SEO kluczowym interesariuszom i identyfikowanie możliwości.
  •  Zarządzanie dostawcami (narzędzia, agencje, konsultanci itp.).
  •  Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami SEO.

W pewnym sensie te role obejmowały cztery filary w jednej roli indywidualnego współpracownika. Gdy osoba pełniąca tę rolę odniesie sukces, zespoły będą budowane, aby wspierać każdą siłę. Ostatecznie rozwinie to silny zespół i obecność SEO, które będą napędzać sukces firmy.

Podsumowanie

Wydaje się, że niektóre firmy mają role i zespoły SEO, które odchodzą od marketingu i dzielą się na role ekspertów merytorycznych (MŚP) lub role indywidualnych współpracowników (IC) zajmujących się inżynierią, treścią / kreacją, raportowaniem i marketingiem, a następnie łączą się komunikować się od czasu do czasu. Wreszcie, możliwość raportowania przychodów, ustalania priorytetów projektów i komunikowania tego w całym łańcuchu. To wszystko jest tak wielką zmianą w ostatnich latach, w jaki sposób korporacja strukturyzuje i wizualizuje SEO, co jest korzystne dla firmy i całej branży.